söndag 13 mars 2011

Dag 40 - 46. Oj vilken förkylning...

Dag 40-46, måndag-söndag.(Helt otroligt att det gått över 40 dagar.)
Jag har varit helt däckad i feber och hosta. Detta är första dagen jag ens orkar sitta vid datorn. Tråkigt!
Jag har haft 39,5 i feber, konstant i 4 dagar från måndag till torsdag sen blev det bara lägre och lägre tills idag då jag äntligen är feberfri. Svettas så fort jag rör mig men det går nog över snart. Har en riktig slemhosta som sitter i bröstet. När jag ligger ner så rosslar jag som om jag har rökt flera paket cigaretter varje dag i mitt liv. :(

Jag undrar om jag blir mer mottaglig för infektioner nu när jag lever på så lite kalorier, jag tror inte att jag hade blivit så dålig heller om jag hade ätit "normalt". Under de värsta feber dagarna åt jag 1-2 smörgåsar för att fylla på med energi, det kändes som om kroppen verkligen kämpade.

Jag gjorde mitt veckovägning på hemmavågen på onsdagskvällen som vanligt och det visade 83,6 kg (-1,8kg), det kändes bra.
Jag har idag på mig ett par jeans som jag testade för bara några veckor sen och då satt de åt lite men nu känns de nästan stora istället. Roligt!!!

Det känns jätte trist att igen ha haft ett långt träningsuppehåll, det lär ju visa sig på vågen på Itrim nu på onsdag, för efter förra förkylningen så hade jag tappat mer muskler än vad jag gjort tidigare gånger och så lär det ju bli igen.
Hoppas att jag kommer tillbaka snart och kan träna, vill så himla gärna!
Nu väger jag lika mycket som jag gjorde för 4 år sen men då var min kropp inte alls lika lös och plufsig som den är nu och det är helt klart musklerna som saknas. Då var jag ganska bra tränad, det är jag inte nu....
Men jag ska bli :)

Nu ska jag läsa om alla andras framsteg, det lär ju ha uppdaterats en hel del.
Må så gott!

2 kommentarer:

  1. Trist att vara sjuk! *peppar peppar* har jag klarat mig galant utan någon som helst ens förkylning i sikte *håller tummarna* trots att barnen har varit både magsjuka och sjuka..
    Skönt att du börjar piggna till :-) Guu vad kul med jeansen! stort Grattis!
    Bra jobbat, snart är det 50 dagar :-))
    stor kram till dig!
    //Anna

    SvaraRadera
  2. Usch vad segt att vara så sjuk! Skönt att du är på bättringsvägen. Jag minns att jag var ovanligt mycket sjuk under de första 12 veckorna med Itrim. Det kan nog stämma att immunförsvaret blir sämre när kroppen får så lite näring.
    Lycka till på onsdag!
    Sussie

    SvaraRadera