tisdag 15 februari 2011

Dag 19. Måndag. Alla hjärtansdag

Härligt med en ny vecka, nya tag och någorlunda fri från förkylningen. Bara positivt!
Jag och kidsen for och handlade lite så vi kunde göra en alla hjärtans pizza till middag.
Tyvärr missade vi bussen så vi fick gå hem, jag hade inte direkt klätt mig för en promenad, 17 grader kallt och det blåste rejält. Det var så himla kallt dessutom jag jag grymt kissnödig :)
Men hem kom vi till slut och då blev det ju lite mer steg också fast bara 6200 så jag kom ändå inte upp i mina 9000. I morgon ska det bli ändring på det, då ska jag gå med grannen igen.

Hjärtpizza i ugnen
Jag inser mer och mer att jag har småätit ganska mycket tidigare, fast jag tyckte inte att jag gjorde det men när jag gjorde pizzan idag så var jag på väg att stoppa något i munnen hela tiden, lite ost, lite skinka, mmm lite salami. Den fula vanan hoppas jag försvinner under dessa tolv veckor.
Det måste ju i alla fall vara bra att jag blir uppmärksam på det, då kan jag aktivt göra något åt det.
Stora A-s hjärtpizza

Sambons hjärtpizza
Det var så roligt att servera dem hjärtpizza, stora A tyckte det var jätte gott. Sambon fick till och med hjärtformad salami på sin, ja ja lite töntig är jag med roligt var det. :)
Det gick jätte bra att sitta bredvid och dricka skogsbärshake (fast nog hade jag hellre ätit pizza ;))

1 kommentar:

  1. Hahaha,söta du!!!!
    Vilka underbara pizzor,inte ett dugg töntiga!!!!
    Starkt av dig att inte äta.
    Och vilken tid det måste tagit med alla hjärtan =)!

    Det där med småätandet känner jag igen... Stog ofta och lagade mat under mina 12 veckor,och glömde bort att jag inte fick...men kom på mig själv när jag berörde läpparna med vad det nu var jag gjorde...
    Det går över =).
    Men som du säger: Huvudsaken är att man är medveten om det.

    Ha en fin vecka.
    Kram

    SvaraRadera