torsdag 3 februari 2011

Dag 8. På dåligt humör igen...

Följde med min morfar på sjukhuset idag, det var roligt att träffa honom under så lång tid annars blir det ju alltid 1-2 timmars träffar när vi åker hem till dem men idag fick vi många timmar, lilla a var med hela tiden, glad och snäll.
Bättre blev det också när han fick beskedet att all cancer är borta! Skönt!
Här snöade det en del under dagen och när jag väl skulle hämta A på förskolan så var jag så himla trött i kroppen. När vi äntligen kom hem ville jag bara lägga mig i soffan och skita i allt men det funkar ju inte riktigt...
Jag vet inte vad som hände men kroppen kändes helt tömd på energi, jag som har varit så himla pigg och glad.
Jag blev en timme sen med lunchen, undra om det kan ha spelat in?
I morgon det säkert bättre!
En sak är säkert, det märks väldigt väl såna här gånger att jag tröst äter när jag mår lite dåligt, för det enda jag ville göra på hela eftermiddagen var att äta.

2 kommentarer:

  1. grattis till viktminskningen! Bra jobbat!
    Skönt med din morfar åxå!
    För mig är det oerhört viktigt att äta på bestämda tider annars vill inte kroppen alls hänga med! Samtidigt säger nog kroppen till att man måste ta det lite lugnt när den går på svält!

    Kämpa på du kan!!!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig! Grattis till din -3.9kg -så roligt och skönt att det går bra första veckan!

    Ang. att vilja äta i "jobbiga situationer" är du inte ensam om, trots att jag har ätit i 32 dagar (tror jag:)) så sitter beteendet kvar. Känns som om det kommer ta lång tid att få ett nytt beteendemönster. Förhoppningsvis så ger det sig med tiden.

    Även det där med humöret, att ha en dålig dag....har jag i stort sätt hela tiden just nu, kan dock inte särskilja om det har med min PMS att göra eller om det har med att man inte får i sig tillräckligt med mat (då jag är hyperkänslig för att vara hungrig).
    Kram Carro

    SvaraRadera