söndag 6 februari 2011

Dag 11. Lagar massor av mat.

Jag vill laga mat hela tiden, så fort jag får tid. Måste vara ytterligare en effekt av dieten.
Det gör inget (eller nästan inget ;)) att jag inte får äta av den, det är bara så kul att laga till den.
Dessutom så har lilla a börjat att få smakportioner så nu har jag börjat laga lite sådana till henne med.
Idag har det blivit majspuré, nu infrusna i istärningar. Lagade pannbiffar, att frysa ned, bra att ha tyckte jag och sambon fick en wok av diverse jag hittade i frysen när jag städade där idag.
Det har varit en bra dag idag, absolut inte lika bitter som igår kväll!
Jag var en sväng på apoteket idag och där upptäckte jag att de hade Modifast mat, det fanns pastaportioner med 159 kcal i och jag kunde inte låta bli att köpa två sådana påsar. Det är ju bara 9 kcal mer än vad jag ska äta.
Det var så himla gott att tugga något på riktigt, inte sitta och låtsats tugga på persilja från soppan, de första tuggorna var himmelska men när jag kom till slutet så var det ganska tråkig smak, alltså jag blev ganska fort less på smaken. Men det var kul med lite omväxling. Den andra portionen ska jag spara till nästa lördag, så det blir en fiiiin lördagsmiddag. :)

Må så gott alla och Kämpa på!!!

3 kommentarer:

  1. Smart att äta maten från Apoteket, kanske något att testa när man är less på allting:).

    Det där mer matlagning är ju helt galet. Jag fick också dille på det en period, men nu har det klingat av lite.

    Kram Carro

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Åååh, vad jag känner igen mig i det du skriver och beskriver! Det är som att jag skulle läsa om mig själv =)!
    Jag var precis likadan med maten, älskade att laga den och det gjorde inte så mkt att jag inte fick äta den, fast jag ville egentligen , haha.
    Och det där med helgerna, ja, det var grymt jobbigt...men du, man klarar det =)!

    Hoppas du får en riktigt bra dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. ha ha underbart när du skriver om att man låtsas tugga på persilja!

    ja tror att matlagning och liknande är lugnande och så kanske man förbereder sig inför när man får äta igen!

    Kämpa på!

    SvaraRadera