onsdag 9 februari 2011

Dag 13. Tisdag. Ibland undrar jag varför vi skaffade barn

Stora A sov till 7:30 i morse så jag anade redan då att något var på gång. Jag tyckte det var lika bra att han var hemma från förskolan idag och allt som dagen gick blev han bara mer och mer snorig.
Trots förkylning så var han ganska snäll och medgörlig, han är annars i värsta 3-års trotsen, inte att leka med!
Jag vill skylla denna förkylning på att han äter så himla (läs inga) grönsaker, bara majs ibland. Så nu ville jag göra något åt det. Han älskar fruktpuré/smoothie så nu tänker jag lura i honom grönsaker.
Här kokades ett halvt kilo broccoli,  ca 700 gram morötter mixade det till puré, kan tilläggas att det såg ut som lilla a-s bajs.
Sen mixade jag 5 bananer med 250 gram hallon och 3 dl jordgubbar, såg mycket mer aptitligt ut!
När jag blandade ihop det så blev färgen ändå helt ok.
Mums!
Jag tordes inte blanda i all grönsaksmix från början utan han fick provsmaka (givetvis utan att veta att det var grönsaker i :)) och han gillade det, till slut hade jag blandat i allt och han ville bara ha mer och mer så det blev en riktig hit!
La det i gamla barnmatsburkar och frös in det, perfekt som nyttig mellis, full med vitaminer och andra nyttigheter.
Köket däremot såg ut som ett smärre bombnedslag

Kvällen avslutades på ett ännu söligare sätt...
Stora A spyr väldigt lätt när han har hosta och är slemmig, tre gånger somnade han och vaknade, hostade och spydde. Allt i sängen, blev vi tvungen att byta, 3 gånger.
Och det är inte roligt att behöva duscha alldeles nyvaken, nerspydd, 3 gånger, det var riktigt synd om honom.
(och om oss som ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar