söndag 6 februari 2011

Dag 10. Saknar lördagsmaten

Jag saknar verkligen lördagsmaten, alla andra dagar i veckan går det hur bra som helst att äta enformigt men lördagar.
Sitter ofta och tänker på hur jag ska kombinera mina i framtiden nyttigare men goda lördagsmiddagar. Har en bit oxfilé i frysen och den har fått många goda tillbehör i mitt huvud. :)
Jag är utbildad kock i grund och botten och älskar att laga mat, jag tycker inte att det är några problem att laga mat till resten av familjen och jag har redan börjat fasa i dem i min nyttigare matlagning. Lite svårt med stora A, den enda grönsak han gillar är majs. Jag försöker alltid smyga in grönsaker i maten jag lagar så han inte tänker på vad det är han äter.

Kvällen blev riktigt trist, vi skulle titta på film och min kära sambo hade köpt chips, vilket skulle kunna vara helt ok men eftersom jag var lite låg över att inte har ätit något annat än kycklingsoppa till lördagsmiddag, så blev chipsen droppen.
Jag tyckte att han åtminstone kunnat köpa en light läsk åt mig eller till och med lite smaksatt vatten. Just då kunde jag inte förstå hur han tänkte när han köpte chipsen. -Ja, jag äter dem när min svältande flickvän sitter bredvid.
Jag blev ganska bitter (skäms lite nu efteråt) men det var den första lördagen tillsammans då jag inte äter som vanligt, förra lördagen var de borta och då gick det mycket bättre.
Inser så här efteråt att det just dessa vanor och känslor till mat som jag måste ta i tu med och en del vanor som jag måste bryta helt med. För mig är nog mat väldigt känsloladdat, det ska bli spännande att se vad mer som kommer att dyka upp under dessa 12 veckor och framför allt så hoppas jag att jag lär mig min läxa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar