onsdag 9 februari 2011

Dag 14. Onsdag. Nu är jag med förkyld.

Vill inte vara förkyld, känns som ett himla avbräck i träningen. Inte för att jag har varit den mest aktiva hittills men ändå. Snorig, ont i halsen och allmänt hängig.
Gårdagskvällen orsakade stortvättning idag på förmiddagen, ikväll hörde jag att han började hosta så jag skyndade mig in med en hink och hann fånga upp allt. Skönt, för jag kan säga att spya med blodpudding såg inte så najs ut...

En del  i varför jag valde att börja på Itrim är för att jag vill att hela familjen ska få bättre matvanor. Jag vill att det ska vara självklart att äta nyttigt, alltså har jag börjat lotsa in la familia redan.
Idag till lunch fick sonen pannkakor med gröna prickar som alltså blev monsterpannkakor.
Jag tog halvtinade broccolibuketter och hackade väldigt fint och blandade i pannkakssmeten.
Nä, vill inte ha det där, sa sonen direkt och hittade en liten broccolibit. Jag fick honom att smaka och sa att det var monsterpannkakor, så han åt 3 stycken! Jag vann!!

På kvällen har jag känt mig himlans sugen  på allt möjligt, först fick jag ett lite halvtrist besked som gjorde mig ganska upprörd och förbannad sen förkylningen och dessutom verkar jag ha mens på gång eller nåt.
Alla dessa tre saker är typiska saker som gör att jag vill äta, tröstäta antar jag och idag blev det bara för mycket. Jag blandade till en potatis-purjolökssoppa men när jag började äta så gick det inte att få ner så jag tog en chokladbar istället. Yummie vad gott det var. Inte så fasligt mycket fler kalorier men jag jobbar ju inte direkt med att få bort mitt tröstätande när jag gör så... Men nån gång ska man väl trilla dit...
Ska väga mig på hemmavågen nu ikväll när jag går och lägger mig, tror inte på ett så himlans positivt resultat, känner mig uppblåst som alltid inför mensen.
Nu ska jag gå och äta kvällsgröten, något försenad.
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar